Знайсці
22.05.2023 / 23:352РусŁacБел

«Яны забіраюць наш хлеб». Казахстанскія перавозчыкі выступаюць за тое, каб Еўрасаюз абмежаваў рух грузавікоў на беларускіх і расійскіх нумарах

Саюз міжнародных аўтамабільных перавозчыкаў Казахстана (КазАТО) выказаў незадаволенасць з-за ўшчамлення мясцовых транспартных кампаній з боку перавозчыкаў Беларусі і Расіі.

Фота: «Наша Ніва»

Казахстанскія транспартныя кампаніі хочуць спыніць паралельны імпарт са сваёй тэрыторыі ў Беларусь і Расію, а таксама папрасіць Еўрасаюз абмежаваць па сваёй тэрыторыі перамяшчэнне грузавікоў на беларускіх і расійскіх нумарах. Пра гэта паведаміў казахстанскі офіс Forbes са спасылкай на прэс-канферэнцыю мясцовых транспартных кампаній.

Падчас прэс-канферэнцыі кіраўнікі Саюза міжнародных аўтамабільных перавозчыкаў Казахстана (КазАТО) выказаліся супраць палітыкі казахстанскіх улад, якія дазваляюць фірмам з Беларусі і Расіі праводзіць «перачэпку» на свае машыны грузаў з Еўропы, якія ідуць у Казахстан і назад.

На думку КазАТО, ва ўмовах міжнародных санкцый у дачыненні да Беларусі і Расіі такі дазвол толькі пагаршае рэпутацыю і эканоміку Казахстана, а таксама ўшчамляе мясцовых перавозчыкаў.

«З 2022 года ў сувязі з санкцыямі, накладзенымі на Расійскую Федэрацыю і Рэспубліку Беларусь, расійскія і беларускія кампаніі рэгіструюць на тэрыторыі Казахстана транспартныя кампаніі і атрымліваюць статус мясцовага рэзідэнта. Іх грузавікі ставяцца на ўлік і атрымліваюць казахстанскія дзяржаўныя рэгістрацыйныя нумарныя знакі, і яны тым самым ажыццяўляюць міжнародныя аўтаперавозкі ў еўрапейскія краіны пад сцягам Казахстана», — заяўляе прэзідэнт КазАТО Махсат Сактаганаў.

Па інфармацыі КазАТО, беларускія і расійскія транспартныя кампаніі разам асобнымі прадпрымальнікамі масава ствараюць у Казахстане юрыдычныя асобы і мімікрыруюць пад мясцовых гульцоў, што дае ім велізаныя магчымасці для паралельнага імпарту тавараў. З улікам таго, што афіцыйна Казахстан не дапамагае Беларусі і Расіі з паралельным імпартам, тое, што адбываецца зараз, значна пагаршае міжнародную рэпутацыю Казахстана.

У дадатак да гэтага мясцовыя перавозчыкі скардзяцца на рэзкае пагаршэнне іх матэрыяльнага становішча і якасці жыцця з-за «перачэпкі» і звязаных з ёй страт.

«Цяжка стала працаваць, зарабляць і весці бізнэс. Беларусь і Расія адбіраюць наш хлеб. Гэта нашы грузы, і менавіта мы павінны іх вазіць. Вось, напрыклад, сітуацыя з Беларуссю: на кожны наш рэйс, санкцыйны і несанкцыйны, патрэбная электрапломба за 130 еўра. Пры «перачэпцы» ў Беларусі з нас звычайна бяруць яшчэ ад 1500 да 3800 еўра на дадатковы дазвол для перавозак у Еўропу, і гэта толькі ў адзін бок, таму даводзіцца плаціць двойчы. І яшчэ дадаткова патрабуюць больш за 200 еўра за «дазвол на перавозку ад трэцяй краіны». Пры гэтым з нас не павінны, паводле пагадненняў, такога патрабаваць», — скардзяцца казахстанскія перавозчыкі.

Паводле іх слоў, з-за гэтага тысячы работнікаў транспартных кампаній Казахстана засталіся без заработнай платы, а іх сем'і — без даходу. 

Таму КазАТО патрабуе ад улад Казахстана адмовіцца ад падобнай «перачэпкі» і хоча папрасіць Еўрасаюз абмежаваць перамяшчэнне па сваёй тэрыторыі любых грузавікоў на беларускіх і расійскіх нумарах.

Чытайце таксама:

Былыя зняволеныя заклікаюць закрыць грузавы рух на межах Беларусі, пакуль не будуць вызваленыя палітвязні

У Казахстане сталі больш баяцца, што на іх нападзе Расія

«Зялёная карта» хутка ўсё. Як будуць афармляцца страхавыя полісы на аўто для выезду за мяжу?

Марк Рыхтер

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй
ананімна і канфідэнцыйна?

Клас
23
Панылы сорам
3
Ха-ха
11
Ого
1
Сумна
0
Абуральна
5
1
Ввун/адказаць/
23.05.2023
Беларусы падтрымліваюць!
2
Федзя/адказаць/
23.05.2023
Что такое? Без поддержки дядюшки Си, казахи никто?
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера
Каб скарыстацца календаром, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера
сакавіккрасавікмай
ПНАЎСРЧЦПТСБНД
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930