Знайсці
28.09.2020 / 12:259РусŁacБел

Стваральнік «праграмы для распазнавання твараў сілавікоў» прызнаўся, што яна яшчэ не працуе 

Сеткавае выданне «Медуза» зрабіла расследаванне аб распрацоўцы праграмы для вызначэння асобы сілавікоў, якія працуюць на мірных акцыях пратэсту ў Беларусі. Пра існаванне такога софту распавядаў беларускі распрацоўшчык Андрэй Максімаў у ютуб-роліку на сваім канале (ролік набраў ужо больш за 1 млн праглядаў). 

Ён заявіў, што алгарытм здольны распазнаць твар чалавека, які ўдзельнічае ў задушэнні пратэстаў, нават калі ён схаваны за маскай, фуражкай або балаклавай. У роліку было паказана, як працуе гэтая праграма. 

Максімаў распавёў «Медузе», што распрацоўкай софту для распазнання асоб «ён займаецца ў складзе нефармальнай групы ІТ-спецыялістаў». Гэта ў асноўным беларусы, якія пражываюць у ЗША. «Плюс некалькі замежнікаў дапамагаюць. Першыя некалькі тыдняў, калі пачаўся ўвесь гэты кашмар, я проста збіраў грошы і адсылаў іх туды для падтрымкі людзей, але хутка стала зразумела, што трэба рабіць нешта большае — і прыйшла ідэя заняцца вось такім лічбавым актывізмам». 

«Медуза» звярнула ўвагу на тое, што сілавікі, якіх «распазнае» праграма на роліку Максімава, ужо былі дэанамізаваныя ў тэлеграм-канале «Карнікі Беларусі архіў». Максімаў прызнаўся, што некаторыя прыклады дэананімізацыі, прыведзеныя ў роліку, — гэта не вынік працы сістэмы распазнання, а простае запазычанне з тэлеграм-канала, а алгарытм пакуль не гатовы.

«Мы не збіраліся так хутка паказваць свой праект, але з-за раптоўнай інаўгурацыі [Лукашэнкі] і з-за эскалацыі ўзроўню гвалту перад намі ўстаў няпросты выбар — і ён быў зроблены на карысць таго, каб у спешным парадку прадэманстраваць тое, што ў нас ёсць. Нам захацелася паставіць сілавікоў на ўлік — даць ім зразумець, што ўсе тэхналогіі, якія патрэбныя, каб іх ідэнтыфікаваць, існуюць і што з часам іх поўная ідэнтыфікацыя непазбежная».

Андрэй Максімаў — беларускі распрацоўшчык гульняў, цяпер ён жыве ў Каліфорніі. Сваю кар'еру ён пачынаў 3D-мастаком у беларускім офісе Wargaming, а пасля пераезду ў Лос-Анджэлес уладкаваўся ў кампанію Naughty Dog, дзе хутка вырас да арт-дырэктара і працаваў над Uncharted і The Last of Us — дзвюма галоўнымі франшызамі кампаніі.

Распазнаннем твараў Максімаў раней не займаўся, апошні яго праект — гэта інструмент Promethean AI для стварэння 3D-кантэнту ў гульнях пры дапамозе штучнага інтэлекту. Праграма распазнае галасавыя каманды і візуалізуе тое, што ёй кажа мастак.

dev.by

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй
ананімна і канфідэнцыйна?

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера
Каб скарыстацца календаром, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера
сакавіккрасавікмай
ПНАЎСРЧЦПТСБНД
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930